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Compliance
Asistencia en diseño, implantación y monitoreo de programas de Compliance en el marco de normativa local e internacional (FCPA, Ley de Responsabilidad Penal Empresaria), incluyendo dictado de cursos.
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ESG - Sustentabilidad
Proyectos relacionados a ESG (Environmental, Social and Governance) y Sustentabilidad.
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Forensic
La oferta de servicios incluye el asesoramiento experto en apoyo en la resolución de litigios y en el desarrollo de procedimientos en materia jurídica/forense digital y ciberseguridad.
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Human Capital
La división Human Capital de Grant Thornton cuenta con un equipo de profesionales determinados a acompañar a individuos y organizaciones durante todo el vínculo entre el colaborador y la organización.
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Reestructuración organizacional
Asesoramiento en materia de reestructuración operativa a las empresas en dificultades, a sus acreedores o a otras partes interesadas.
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Servicios al Gobierno y Sector Público
Proyectos de auditoría financiera y de revisiones especiales técnicas y concurrentes de programas de gobiernos nacionales y subnacionales financiados por organismos internacionales de crédito. Proyectos especiales para entidades gubernamentales, empresas públicas y mixtas.
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Servicios de Valuation
Servicios de valuaciones de empresas y proyectos.
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Transaction Advisory Services
La oferta de servicios incluye due diligence financiera; servicios de operaciones; inteligencia comercial y estratégica; valoraciones; asesoramiento en fusiones y adquisiciones, mercados de capital y asesoramiento en deuda.
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Academy - Empowered by Grant Thornton Argentina & Perú
Academy es una plataforma de e-learning que surge como una iniciativa conjunta de Grant Thornton Argentina y Grant Thornton Perú. Está pensada para que todos puedan adquirir nuevas habilidades en contabilidad, auditoría, impuestos, tecnología y de negocios mediante el acceso a múltiples cursos y certificaciones.
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Auditoría Externa
Ofrecemos servicios de Auditoría Externa de Estados Financieros; Informes de aseguramiento, de procedimientos acordados y certificaciones; Due-Diligence y Take-Over de empresas.
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Metodología y Tecnología de Auditoría
En Grant Thornton utilizamos una única metodología de auditoría a través de nuestra red global. La aplicamos a través de una herramienta de software conocida como LEAP. Conózcala ahora.
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Normas profesionales y capacitación
Nuestros asesores NIIF pueden ayudarle a navegar por la complejidad de las normas para que pueda dedicar su tiempo y esfuerzo en su negocio.
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Prevención de lavado de activos y financiación del terrorismo
Desde Grant Thornton brindamos asesoramiento a nuestros clientes en el desarrollo de una estrategia de Prevención del Lavado de Activos y Financiación del Terrorismo que le permita prevenir los riesgos en forma integral.
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Outsourcing impositivo
Los impuestos tienen un fuerte impacto en sus las decisiones de negocio. En Grant Thornton responderemos rápidamente y diseñaremos soluciones a su medida.
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Payroll
Deje su nómina en buenas manos mientras se ocupa del crecimiento de su empresa. Conozca nuestros servicios.
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Servicios de contabilidad, administración y finanzas
Para alcanzar los mayores beneficios del negocio, necesita un equipo experimentado a su lado. Conozca nuestros servicios.
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Start-up de empresas
Conozca nuestras soluciones para ayudar a construir su empresa.
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Auditoría Externa
Ofrecemos servicios de auditoría externa de estados financieros, informes de aseguramiento, de procedimientos acordados y certificaciones, due-diligence y take-over de Entidades Financieras.
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Revisor Externo Independiente UIF - PLA/FT
Participamos en la implementación de las exigencias de la UIF en empresas líderes y nuestros servicios aseguran un encuadramiento ordenado optimizando la inversión.
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Auditoría Interna
Una auditoría interna ayuda a identificar vacíos, deficiencias y potencial de riesgo inherente en todas las facetas de la organización.
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Auditoría Legal
El monitoreo del área legal suele ser una tarea compleja y dificultosa para las organizaciones, que sin embargo no puede descuidarse.
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Creación y adquisición de Entidades Financieras
Contamos con el conocimiento de las actividades relacionadas con la adquisición o creación de entidades financieras, tanto en el ámbito local como a nivel internacional.
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Responsable de cumplimiento regulatorio ALyC
En Grant Thornton ofrecemos el servicio de actuación como “Responsable de Cumplimiento Regulatorio y Control Interno” para sociedades que solicitaron su inscripción como Agente de Liquidación y Compensación y Agente de Negociación (ALyC).
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Auditoría Interna de TI
La tecnología de la información ha sido, y será cada vez más, un factor clave para el éxito y la eficiencia operativa en todas las industrias. Las innovaciones y las nuevas amenazas a la seguridad de los datos, han reforzado la importancia y aumentado los riesgos asociados con el uso de la tecnología.
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Ciberseguridad
A medida que estas sofisticadas manipulaciones digitales se vuelven más frecuentes, las organizaciones deben fortalecer sus defensas y protegerse eficazmente de las amenazas y reconocer aquellas que no lo son. Las organizaciones deben actuar rápidamente para reforzar la confianza y la resiliencia. Es fundamental una combinación de capacidades de seguridad mejoradas, controles sólidos y educación y concientización de los empleados.
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Controles ITGC
Los Controles Generales de Tecnología de la Información (ITGC) son un conjunto de políticas que garantizan la implementación efectiva de sistemas de control en toda una organización. Las auditorías ITGC ayudan a verificar que estos controles generales estén implementados y funcionando correctamente, de modo que el riesgo se gestione adecuadamente.
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Global Mobility Services
Enviar a alguien al extranjero implica pasivos y obligaciones. Ofrecemos soluciones interesantes para minimizar la carga fiscal para las dos partes.
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Impuestos directos
Proporcionamos soluciones claras y prácticas que satisfacen sus necesidades comerciales específicas, de la manera posible más eficiente de materia impositiva.
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Impuestos indirectos
Los equipos fiscales de Grant Thornton adoptan un enfoque riguroso para ayudar a cumplir sus obligaciones fiscales, ante cualquier desafío que puedan enfrentar en el camino.
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Impuestos internacionales - Soporte en Transacciones
Ofrecemos nuestra experiencia internacional en la materia y ponemos a disposición los recursos para planificar y cumplir adecuadamente con los marcos regulatorios.
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Servicios a clientes privados
En cualquier lugar del mundo en el que se encuentre, nuestros especialistas en impuestos pueden ayudarlo con sus intereses e inversiones en el extranjero.
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Actualizaciones impositivas
Accedé a los comunicados, notas, agendas y síntesis informativas impositivas elaboradas por los expertos de Grant Thornton Argentina.
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Energía y tecnologías limpias
Creciente demanda, desarrollo de nuevas formas de energía y urgencia de un futuro sustentable: Prepárese para estos cambios y manténgase un paso adelante de sus competidores.
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Minería
Los mercados energéticos en todo el mundo están experimentando grandes cambios. Grant Thornton acompaña al cliente en el entendimiento y superación de los desafíos, para asegurarle las soluciones.
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Petróleo y gas
Nuestro equipo de gas y petróleo cuentan con un gran conocimiento, amplia experiencia y la visión necesarias para ofrecer al cliente soluciones prácticas adaptadas al negocio.
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Banca y valores
Grant Thornton ofrece soluciones significativas y precisas para cuestiones operacionales y transaccionales, litigios y conflictos administrativos en banca.
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Capital privado
Reunimos equipos internacionales de finanzas corporativas, reestructuración y recuperación, y servicios de impuestos y aseguramiento, los cuales brindan soluciones a medida, desde la inversión inicial, pasando por la etapa de crecimiento, hasta el final.
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Fintech
Trabajamos con el cliente para sacar provecho de todas las oportunidades y gestionar los riesgos inherentes a la industria, impulsándolo a mantenerse siempre un paso adelante.
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Gestión de activos
Contamos con equipos especializados en más de 60 países, que brindan soluciones de aseguramiento, impuestos y consultoría a gerentes de activos a nivel global, internacional, regional, local y central.
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Seguros
Gracias a nuestro equipo de especialistas, estamos capacitados para acompañar al cliente con soluciones significativas y precisas para cuestiones operacionales y transaccionales, litigaciones y conflictos administrativos.
Alejandro Charró tells businesses to try outsourcing for themselves
Outsourcing remains widely utilized by businesses across both sides of the Atlantic. The UK is seeing increasing utilization of outsourcing services across a number of industries, including the IT, HR, tax, and finance and accounting (F&A) functions within companies. And a recent survey shows that this continues to be attractive to companies within the USA, UK and EU.
Grant Thornton’s recent International Business Report on outsourcing, the world’s leading mid-market business survey, shows 43% of North American respondents currently either do outsource or have plans to outsource business processes, and 36% of respondents in the EU say the same. So what are the drivers for companies seeking to outsource their finance or other functions, and what common misconceptions are held?
It is worth taking a moment to define what we mean by outsourcing, and deal with a major misconception here. When President Obama spoke out against ‘outsourcing’ in 2012, he was referring to the process whereby businesses send overseas some of their key functions, utilizing lower labour rates in large emerging markets, and impacting on the domestic job market by lessening the number of jobs available. This extreme version of outsourcing is known as ‘offshoring’ within the outsourcing industry. But true outsourcing is merely the separating out of specialist functions and asking specialist providers to supply those services to your company, given that they can supply their core business product with greater specialism and more cheaply than newcomers could try to imitate. Following the American 2012 Presidential debates, there has been a rise in ‘re-shoring’ , and we have also seen a sharp increase in the number of multi-national Request for Proposals (RFPs) questioning whether we as providers offshore any part of our processes.
The top drivers for outsourcing differ between developed and emerging markets, and for the U.S. and UK, continue to be the needs to reduce costs and to increase efficiencies. Specialist outsourced providers should enable this through their use of specialist people, streamlined processes and dedicated IT systems. Each of these three areas should be discussed in depth with potential providers when considering outsourcing functions. Specialist people undertake their core function day in and day out, supported by professional and practical qualifications and training regimes relevant to their area. And your service provider should be restlessly seeking innovation of their services, whether through from single-mindedly drilling down on the detail of processes and removing or redefining processes that add little or no value, to offering a technology-based solution to enable a company to file indirect tax returns in any EU country.
However, some outsourced services start small and stay small. Many American companies seeking to invest in the UK for the first time will frequently send over someone experienced in their company to make a local hire in the UK. How to get that person paid, and through what vehicle, are often the first questions asked of advisors in the UK. Utilizing local advisors takes care of that immediate need, but a good professional services provider will also proactively advise on the full range of local compliance requirements in the UK and work with you to offer an outsourcing package that meets your needs. Should your business be using the UK as a springboard into Europe, this can include advice on European requirements as well.
Typically, outsourced F&A support will mean your providers take on the functions of your back office, delivering services from inputting invoices and keeping the books of the company, dealing with accounts payable and receivable, perhaps making payments and money handling for you, running monthly management accounts, preparing sales tax returns for your agreement and then submitting those for you, and finally dealing with year-end payroll, financial statements and tax compliance. An essential part of this will be liaising with the auditors over the completion of the UK audit. It will be important, particularly for UK companies or branches in groups with a U.S. company regulated by the U.S. Securities and Exchange Commission, to consider independence requirements as part of the initial conversations with your potential providers.
Another driver cited by many companies using UK outsourced advisers is that of being able to access a wide range of professional advice through one provider, who acts as the one-stop shop. The larger professional firms will be able to support on a wide range of tax compliance, advisory and operational matters; from dealing with a Research and Development tax reclaim (utilizing advantageous tax reliefs available within the UK), to dealing with expatriate taxation and global mobility matters for your American or other non-UK nationals sent over by Head Office to run the UK operation, to undertaking due diligence on potential acquisitions. Larger corporates and global multinationals will also want to know that cross-border tax compliance and planning, thin capitalization agreements, transfer pricing methodologies and withholding tax matters can be outsourced to global service providers with capabilities in every region around the world.
The driver to reduce costs means many companies are seeking to outsource whole functions, utilizing a global service provider present in those countries where the function is carried out. One way of reducing overall costs is to streamline service providers across the globe, or regions of the globe. It is quite common to see that companies with operations in multiple countries in fact have different providers in all, almost all, or many of their countries, which can mean 15, 20 or even more providers in place around the globe. Global tax and accounting compliance, as well as corporate secretarial services, are frequent candidates for such reorganizations, given the economies of scale on offer and the savings in management time by lessening the work required to manage multiple providers.
One big misconception or barrier to some companies entering into outsourced arrangements is that they may be unwilling to lose control of a key process. This myth can often be found where there is a lack of experience of the outsourcing process. Those outsourcing for the first time typically find that professional service providers will take great pains to understand exactly what a process or a function should enable, dissecting and documenting the various process steps within a function, and highlighting and discussing the steps management needs to control and have visibility upon. Quality providers taking over your back office F&A functions will work to be treated as part of your team and, as well as providing process and controls documentation; agree authorization matrices and reporting formats; arrive at mutually agreed service level targets, and agree escalation procedures for matters of importance to higher levels of management as required. This can sometimes give companies a greater level of transparency, understanding and control over matters than they may have had when the functions were performed with in-house staff.
In the UK, we have seen the flipside of this misconception – the driver of a desire for control – taken to a global level with escalating interest in a globally coordinated compliance function. Such teams use specialist people, streamlined processes and a global compliance project management portal, to ensure companies have increased visibility and transparency of their compliance status in all their world-wide jurisdictions. And one point of contact to enable them to interact with all their professional providers, with local service delivery taking place on the ground in each jurisdiction.
Whether large or small, outsourced solutions exist for a considerable number of service lines and providers have become expert at tailoring solutions to the individual needs of their clients. Fees can be structured in a way that is scalable, dependent on delivery and upon the number of deliverables encompassed within each contract. Most providers will be happy to discuss options with you and to support you in going through an outsourced process for the first time.
Why not try it and see for yourself?
Alejandro Charró is the Local Leader of outsourcing at Grant Thornton Argentina.